woody och micca

Alla inlägg den 29 november 2012

:)

Av aline jogen johnsen - 29 november 2012 21:53

Hejsan! Det blev för mörkt så jag hann aldrig gå ut och gå med woodsi, men jag borstade micca och woody iallafall :)Jag fick nu äntligen flätat deras manar och woodys panlugg, dom går ju med hals tecke ute nu så då slits det jätte mycket på deras manar, och det är inte kul! Det typiska med mina två palominosar är att woody har lång man som är jätte tunn, micca har ganska halv lång man som är helt lagom tjock och det är mycket bättre kvalete på hennes man som ni kanske ser på bilderna då ;)..


Det är ett bra tipps på vintern att spara manen genom att fläta den och eftersom att det antagligen är snö ute så

1.den blir inte lerig så man måste fläta om varge dag.

2.dom har ofta halstäcke så då kan dom inte skava bort den

3. dom har halstecke så när dom bussar så kan ingen ta tag i en fläta och dra av den(min värsta mardrömm!) xd

4. kommer inte på nått mera just nu;)


Nu ska jag sätta upp min ljus stake i mitt fönster :) snart Jul!!! :DDD

 

Av aline jogen johnsen - 29 november 2012 15:15

Nu är det bara en kvart kvar på lektionen sedan bussen hem.. :-D
Jag tror nog att hästarna får vila och så går jag bara med woody och borstar honom och lite så..

Av aline jogen johnsen - 29 november 2012 13:27

Yeeeeeeey det snöar!!!!! :-D och bara två lektioner kvar!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hiss eller Diss

HH Miss Chic Corona

 

Al Dun In June

 

woody

 

micca

 

båda

 

snö


Ovido - Quiz & Flashcards